KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA I EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA ZESPOŁOWA W URZĘDZIE (komunikacja w administracji, komunikacja w zespole zadaniowym) - szkolenie on-line
Termin: 16-17.01.2024 - razem 2 dni
Miejsce: Kurs on-line
Szkolenie on-line przeznaczone dla osób pragnących poznać sposoby efektywnej komunikacji i poprawić jakość swoich kontaktów interpersonalnych zawodowych i prywatnych m.in. poprzez poznanie zasad poprawnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz reguł budowania skutecznych zespołów zadaniowych.
Szkolenie on-line prowadzone jest w czasie rzeczywistym. Uczestnicy widzą i słyszą trenera na żywo oraz wyświetlane przez niego prezentacje na platformie szkoleniowej. Podczas szkolenia uczestnicy mają również możliwość interakcji i zadawania pytań trenerowi.
Do szkolenia on-line uczestnicy potrzebują jedynie komputera (może być również laptop, telefon, tablet lub inne urządzenie) z dostępem do internetu.
Cel szkolenia:
Pogłębienie wiedzy i umiejętności wspomagających skuteczne komunikowanie się poprzez:
- Praktyczne ćwiczenie poznanych technik komunikacyjnych
- Poznanie technik odczytywania i stosowania środków argumentacji, perswazji językowej
Rozwój umiejętności:
- Efektywnego komunikowania się z interlokutorami/podwładnymi.
- Swobodnego stosowania praktycznych narzędzi z zakresu zarządzania zespołem.
- Definiowania źródeł trudności w komunikowaniu się i radzenie sobie z nimi
Szkolenie odpowiada na następujące pytania:
- Co daje pracownikom urzędu komunikacja wewnętrzna ?
- Jak tworzyć skuteczne komunikaty ?
- Jak komunikować zmiany w urzędzie ?
- Jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych w urzędzie ?
Metodologia:
Seminaria warsztatowe on-line o charakterze edukacyjno-doradczym, tzn. ponad 60% czasu zajęć poświęcone jest na liczne ćwiczenia opracowane w oparciu o rzeczywiste przykłady z działalności urzędów oraz firm polskich i zagranicznych. W trakcie zajęć trener udziela Państwu rekomendacji odnośnie problemów zgłaszanych przez uczestników i związanych z tematyką szkolenia.
Trener:
Szkolenie prowadzi, doświadczony coach i trener, konsultant ds. rekrutacji i szkoleń, specjalista w zakresie zarządzania kadrami. Posiada 17 letnie doświadczenie w prowadzaniu szkoleń. Autor wielu programów szkoleniowych i artykułów dotyczących komunikowania się, rozwiązywania konfliktów, asertywności, radzenia sobie ze stresem, motywacji, negocjacji, zarządzania sobą w czasie.
PROGRAM SZKOLENIA ON-LINE
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA I EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA ZESPOŁOWA W URZĘDZIE
- Cechy, umiejętności i postawy warunkujące dobre relacje z ludźmi
- Prawidłowe rozumienie pojęcia komunikacji: Komunikacja to proces, a nie akt,
- Reguły poprawnej komunikacji,
- Droga przepływu informacji (kanał: wokalny, werbalny i niewerbalny)-elementy
- Sieci komunikacyjne: formalny i nieformalny mechanizm przepływu informacji
- Czytelny, precyzyjny komunikat-niezbędny element prawidłowej komunikacji
- Funkcje i zasady komunikacji zespołowej (w zespole zadaniowym)
- Nadawca wzbudzający zaufanie,
- Język dobrej komunikacji-czego nie stosować w przekazie, a jakie wyrażenia są pożądane
- Z kim rozmawiamy czyli typy odbiorców
- Systemy reprezentacji, w jakich się komunikujemy
- Zasady aktywnego słuchania
- Rola pytań w procesie komunikacji, zastosowanie parafrazy (narzędzie do sprawdzania wzajemnego zrozumienia)
- Przeszkody w sprawnym komunikowaniu się i jak ich unikać?
- Najczęstsze bariery i błędy komunikacyjne w relacji szef - podwładny
Trudne rozmowy czy trudni rozmówcy-jak sobie z nimi radzić? - Jak radzić sobie ze stresem i barierami podczas „trudniejszych” kontaktów interpersonalnych, regulowanie napięcia. Techniki panowania nad emocjami.
- Język ciała w komunikacji - blokady i otwarcia, gestykulacja, wygląd, mimika, pozycja ciała, kontakt wzrokowy, dystans fizyczny, dźwięki paralingwistyczne, intonacja (nagrania na kamerze video, na dyktafonie). Gesty słabości i siły, sympatii i wrogości. Ćwiczenia w rozpoznaniu i stosowaniu-elementy
- Rola komunikacji w kształtowaniu współpracy zespołowej
- Komunikacja perswazyjna -mechanizmy wywierania wpływu w komunikacji
- Komunikacja w zespole zadaniowym zorientowanym na cel
- Wykorzystanie narzędzi komunikacji w negocjacjach pracowniczych-podstawy
- Informacja zwrotna jako narzędzie rozwoju pracownika
- Kontrola pracy
- Rodzaje kontroli
- Reakcje na pracę w zespole
- Jak reagować na złe wyniki w pracy?
- Właściwa krytyka niewłaściwie wykonanych poleceń
- Konstruktywne nagradzanie i krytykowanie
- Zasady udzielania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
- Trudne rozmowy z pracownikami – ćwiczenia
- Kontrola pracy
- Podsumowanie.
Program szkolenia możemy dostosować do Państwa potrzeb i oczekiwań. Szkolenia realizujemy również w formie zamkniętej na terenie całej Polski.
Opłata za szkolenie on-line wynosi:
450 PLN za cały kurs on-line
Ceny netto = brutto (zwolnione z VAT). Płatność - faktura po zakończeniu szkolenia.
Opłata obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu,
- materiały szkoleniowe w formie drukowanej,
- imienny certyfikat ukończenia kursu dla każdego uczestnika,
- bezpłatne konsultacje e-mailowe z ekspertami,
- pomoc w przypadku jakichkolwiek pytań
Przy zgłoszeniu kilku osób z jednej instytucji udzielamy rabatu.
Kurs efektywna współpraca zespołowa w urzędzie. Szkolenie z komunikacji dla pracowników administracji publicznej. Obsługa klienta w urzędzie. Komunikacja interpersonalna i efektywna współpraca zespołowa w administracji państwowej.
Motywowanie pracowników.