• grupa uczestników szkolenia z efektywnej komunikacji, tworząca razem zespół, siedząca przy stole i rozmawiająca o tym kursie

     

    Efektywna KOMUNIKACJA wewnętrzna

                          i współpraca zespołowa

     

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA I EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA ZESPOŁOWA W URZĘDZIE (komunikacja w administracji, komunikacja w zespole zadaniowym)

Termin: 28-29.11.2018 - razem 2 dni
Miejsce: Kurs Kraków

Szkolenie przeznaczone dla osób pragnących poznać sposoby efektywnej komunikacji i poprawić jakość swoich kontaktów interpersonalnych zawodowych i prywatnych m.in. poprzez poznanie zasad poprawnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz reguł budowania skutecznych zespołów zadaniowych.

Cel szkolenia:

Pogłębienie wiedzy i umiejętności wspomagających skuteczne komunikowanie się poprzez:

  • Praktyczne ćwiczenie poznanych technik komunikacyjnych
  • Poznanie technik odczytywania i stosowania środków argumentacji, perswazji językowej

Rozwój umiejętności:

  • Efektywnego komunikowania się z interlokutorami/podwładnymi.
  • Swobodnego stosowania praktycznych narzędzi z zakresu zarządzania zespołem.
  • Definiowania źródeł trudności w komunikowaniu się i radzenie sobie z nimi

Szkolenie odpowiada na następujące pytania:

  • Co daje pracownikom urzędu komunikacja wewnętrzna ?
  • Jak tworzyć skuteczne komunikaty ?
  • Jak komunikować zmiany w urzędzie ?
  • Jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych w urzędzie ?

Metodologia:

Seminaria warsztatowe o charakterze edukacyjno-doradczym, tzn. ponad 60% czasu zajęć poświęcone jest na liczne ćwiczenia opracowane w oparciu o rzeczywiste przykłady z działalności urzędów oraz firm polskich i zagranicznych. W trakcie zajęć trener udziela Państwu rekomendacji odnośnie problemów zgłaszanych przez uczestników i związanych z tematyką szkolenia.

Trener: 

Szkolenie prowadzi, doświadczony coach i trener, konsultant ds. rekrutacji i szkoleń, specjalista w zakresie zarządzania kadrami. Posiada 17 letnie doświadczenie w prowadzaniu szkoleń. Autor wielu programów szkoleniowych i artykułów dotyczących komunikowania się, rozwiązywania konfliktów, asertywności, radzenia sobie ze stresem, motywacji, negocjacji, zarządzania sobą w czasie.

PROGRAM SZKOLENIA
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA I EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA ZESPOŁOWA W URZĘDZIE

  1. Cechy, umiejętności i postawy warunkujące dobre relacje z ludźmi
  2. Prawidłowe rozumienie pojęcia komunikacji: Komunikacja to proces, a nie akt,
  3. Reguły poprawnej komunikacji,
    1. Droga przepływu informacji (kanał: wokalny, werbalny i niewerbalny)-elementy
    2. Sieci komunikacyjne: formalny i nieformalny mechanizm przepływu informacji
  4. Czytelny, precyzyjny komunikat-niezbędny element prawidłowej komunikacji
  5. Funkcje i zasady komunikacji zespołowej (w zespole zadaniowym)
  6. Nadawca wzbudzający zaufanie,
  7. Język dobrej komunikacji-czego nie stosować w przekazie, a jakie wyrażenia są pożądane
  8. Z kim rozmawiamy czyli typy odbiorców
  9. Systemy reprezentacji, w jakich się komunikujemy
  10. Zasady aktywnego słuchania
  11. Rola pytań w procesie komunikacji, zastosowanie parafrazy (narzędzie do sprawdzania wzajemnego zrozumienia)
  12. Przeszkody w sprawnym komunikowaniu się i jak ich unikać?
  13. Najczęstsze bariery i błędy komunikacyjne w relacji szef - podwładny
    Trudne rozmowy czy trudni rozmówcy-jak sobie z nimi radzić?
  14. Jak radzić sobie ze stresem i barierami podczas „trudniejszych” kontaktów interpersonalnych, regulowanie napięcia. Techniki panowania nad emocjami.
  15. Język ciała w komunikacji - blokady i otwarcia, gestykulacja, wygląd, mimika, pozycja ciała, kontakt wzrokowy, dystans fizyczny, dźwięki paralingwistyczne, intonacja (nagrania na kamerze video, na dyktafonie). Gesty słabości i siły, sympatii i wrogości. Ćwiczenia w rozpoznaniu i stosowaniu-elementy
  16. Rola komunikacji w kształtowaniu współpracy zespołowej
    1. Komunikacja perswazyjna -mechanizmy wywierania wpływu w komunikacji
    2. Komunikacja w zespole zadaniowym zorientowanym na cel
    3. Wykorzystanie narzędzi komunikacji w negocjacjach pracowniczych-podstawy
  17. Informacja zwrotna jako narzędzie rozwoju pracownika
    1. Kontrola pracy
      • Rodzaje kontroli
      • Reakcje na pracę w zespole
      • Jak reagować na złe wyniki w pracy?
    2. Właściwa krytyka niewłaściwie wykonanych poleceń
    3. Konstruktywne nagradzanie i krytykowanie
    4. Zasady udzielania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
    5. Trudne rozmowy z pracownikami – ćwiczenia
  18. Podsumowanie.

Program szkolenia możemy dostosować do Państwa potrzeb i oczekiwań. Szkolenia realizujemy również w formie zamkniętej na terenie całej Polski.

Opłata za szkolenie wynosi:

670 PLN za cały kurs Kraków
Ceny netto = brutto (zwolnione z VAT). Płatność - faktura po zakończeniu szkolenia.
 
Opłata obejmuje:

  • uczestnictwo w szkoleniu,
  • materiały szkoleniowe w formie drukowanej,
  • dodatkowe materiały szkoleniowe na płycie CD,
  • serwis kawowy,
  • imienny certyfikat ukończenia kursu dla każdego uczestnika,
  • bezpłatne konsultacje e-mailowe z ekspertami,
  • pomoc w przypadku jakichkolwiek pytań

Przy zgłoszeniu kilku osób z jednej instytucji udzielamy rabatu.

ZAPISZ SIĘ NA KURS >>

Kurs efektywna współpraca zespołowa w urzędzie. Szkolenie z komunikacji dla pracowników administracji publicznej. Obsługa klienta w urzędzie. Komunikacja interpersonalna i efektywna współpraca zespołowa w administracji państwowej.
Motywowanie pracowników.